Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Τρίτη 22 Μαρτίου 2011

ΠΡΑΚΤΙΚΟ ΓΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ ΤΗΣ 22-03-2011



Την Τρίτη, 22/03/2011 και ώρα 12:30 συνήλθε η Γ.Σ. η οποία πραγματοποιήθηκε στο χώρο του Γυμνασίου Ψαχνών κατόπιν πρόσκλησης του Δ.Σ του Συλλόγου Γονέων & Κηδεμόνων Μαθητών Γυμνασίου Ψαχνών.

Με την έναρξη της Γ.Σ εκλέχθηκαν από τους συμμετέχοντες ως πρόεδρος αυτής ο Γιώργος Αλεξίου, ως γραμματέας ο Νίκος Μακρής και ως μέλος ο Γιώργος Λαφαζάνης.

ΠΑΡΟΝΤΕΣ ΣΤΗΝ ΣΥΣΚΕΨΗ
Συνημμένο “Α”: “Κατάσταση ψηφισάντων στη Γ.Σ της 22/03/2011”.

ΣΚΟΠΟΣ

1. Σκοπός της σύσκεψης είναι:

α. Απολογισμός πεπραγμένων Διοικητικού Συμβουλίου.

β. Οικονομικός απολογισμός έτους 2010.

γ. Θέματα που άπτονται της οικονομικής διαχείρισης και θεσμοθετημένων διαδικασιών λειτουργίας της σχολικής κοινότητας.

ΘΕΜΑΤΑ

2. Απολογισμός πεπραγμένων Διοικητικού Συμβουλίου.

Έγινε μια συνολική αναφορά των μέχρι τώρα ενεργειών του ΔΣ του Συλλόγου, όπως στο συνημμένο “Β”.

3. Οικονομικός απολογισμός έτους 2010.

Έγινε ενημέρωση των παρισταμένων ότι πάγιοι πόροι του Συλλόγου είναι οι ετήσιες συνδρομές των μελών της και οι οποίες σύμφωνα με το άρθρο 9 του καταστατικού ορίζονται σε 15 ευρώ. Λόγω όμως της τωρινής οικονομικής κρίσης αποφασίστηκε να μειώσουμε το ποσό αυτό σε 10 ευρώ έτσι ώστε να δοθεί και η δυνατότητα αγοράς λαχνών της λαχειοφόρου που θα διενεργηθεί την 26η Απριλίου 2011.

Ακολούθως έγινε αναφορά στις κινήσεις των χρηματικών ποσών οι οποίες τελέστηκαν σύμφωνα με το Καταστατικό και τις αποφάσεις του Δ.Σ του Συλλόγου. Στο παρόν πρακτικό επισυνάπτεται ο οικονομικός απολογισμός υπογεγραμμένος από τα μέλη της Ελεγκτικής Επιτροπής, όπως το συνημμένο “Γ”.

4. Εκλογή Εκπροσώπου Γονέων στη Σχολική Επιτροπή.

Έγινε ενημέρωση της ΓΣ ότι η θητεία των παλαιών ΣΕ έχει λήξη οπότε θα πρέπει να συγκροτηθούν νέες βάση του ν. 3852/2010 “Πρόγραμμα Καλλικράτης” όπως και με την υπουργική απόφαση με αριθ.πρωτ.8440 της 24/02/2011 με θέμα “καθορισμός λειτουργίας των ΣΕ και ρύθμιση οικονομικών θεμάτων αυτών”. Σύμφωνα με τον ήδη υφιστάμενο κανονισμό συγκρότησης της Σχολικής Επιτροπής, ο εκπρόσωπος των γονέων στη ΣΕ όπως και ο αναπληρωτής του πρέπει να έχουν την αποδοχή της ΓΣ (Ν.1566/85). Για το λόγο αυτό συνεδρίασε το ΔΣ του συλλόγου και αποφάσισε να προτείνει στην ΓΣ ως εκπρόσωπό της στην ΣΕ τον Γεώργιο Παπαϊωάννου με αναπληρωματικό τον Γεώργιο Λαφαζάνη.

5. Θέματα που άπτονται της οικονομικής διαχείρισης και θεσμοθετημένων διαδικασιών λειτουργίας της σχολικής κοινότητας.

Κατατέθηκαν στην Γ.Σ διαπιστώσεις οι οποίες προήλθαν από την παρακολούθηση των διαδικασιών των οργάνων και επιτροπών της σχολικής κοινότητας. Αποδέκτες αυτών των διαπιστώσεων είναι τόσο οι γονείς όσο και οι παρόντες αιρετοί της Τ.Α.

α. Λειτουργία Σχολικών Επιτροπών

Η λειτουργία μέχρι τώρα της ΣΕ γινόταν με έναν εντελώς “χαλαρό” τρόπο. Το έργο κάθε ΣΕ είναι η διαχείριση των πιστώσεων που διατίθενται για την κάλυψη των δαπανών λειτουργίας των αντίστοιχων σχολείων (θέρμανσης, φωτισμού, ύδρευσης, αγοράς αναλωσίμων κλπ), η αμοιβή των καθαριστριών, μικροεπισκευές και μικροσυντηρήσεις των σχολικών εγκαταστάσεων, ο εξοπλισμός των σχολείων με εποπτικά μέσα, η διαχείριση των εσόδων από την εκμετάλλευση των σχολικών κυλικείων, καθώς και η λήψη κάθε άλλου μέτρου που κρίνεται αναγκαίο για τη στήριξη της διοικητικής λειτουργίας των σχολικών μονάδων.

Και όταν αναφερθήκαμε στον “χαλαρό” τρόπο λειτουργίας των ΣΕ εννοούμε τα εξής:

◊ Οι συνεδριάσεις της ΣΕ γίνονταν με οριακή απαρτία και εκ των υστέρων υπογράφονταν από τα υπόλοιπα μέλη που είχαν οριστεί για την ΣΕ. Δηλαδή η υπογραφή του πρακτικού και των αποφάσεων της συνεδρίαση γινόταν με την “μέθοδο της περιφοράς”. Εύλογη επομένως η ερώτηση “Αν κάποιος ορίζεται μέλος μιας επιτροπής στην οποία αδυνατεί να παραστεί τότε γιατί εξακολουθεί να παραμένει μέλος;” Γιατί ο νομοθέτης ορίζει σε 8 ή 9 τα άτομα της επιτροπή και όχι σε 4; Ερώτηση - επισήμανση προς τον παρόντα εκπρόσωπο της ΤΑ για την οποία δεν περιμένουμε άμεση απάντηση.

◊ Όσες φορές προσπαθήσαμε να μάθουμε τα χρηματικά ποσά που διακινήθηκαν για τις ανάγκες του σχολείου ή των ποσών που έχει ως πιστωτικό απόθεμα το σχολείο μας oι απαντήσεις που δίνονταν δεν ήταν ποτέ ξεκάθαρες και επαρκώς εμπεριστατωμένες π.χ το βιβλιάριο καταθέσεων της ΣΕ το οποίο διαχειριζόταν ο Δντης του σχολείου δεν εμφανίστηκε ποτέ αν και του είχε ζητηθεί.

◊ Δεν είναι λογικό να διαχειρίζεσαι μια σχολική μονάδα και να μην γνωρίζεις τα πάγια έξοδά σου και μάλιστα πως αυτά κλιμακώνονται μέσα στο σχολικό έτος. Όταν διαχειρίζεσαι δημόσιο χρήμα πρέπει ανά πάσα στιγμή να μπορείς να δικαιολογήσεις το πως και το γιατί, διάφανα και ανερυθρίαστα. Δεν θεωρούμε ότι η διαδικασία είναι εύκολη αλλά μια στοιχειώδη οργάνωση αρκεί να καλύψει τις όποιες απαιτήσεις.

◊ Πήραμε στα χέρια μας αντίγραφο του βιβλίου εσόδων & εξόδων της ΣΕ για το οικονομικό έτος 2010 το ίδιο έχει παραλάβει και η νυν νέα Τ.Α. Περιμένουμε τον σχολιασμό των αρμόδιων ελεγκτικών μηχανισμών του Δήμου για τα αναγραφόμενα.

β. Επιτροπή Ελέγχου λειτουργίας του Σχολικού Κυλικείου.

Η αρμόδια ΣΕ συγκροτεί Επιτροπή Ελέγχου λειτουργίας του σχολικού κυλικείου. Έργο της επιτροπής είναι ο έλεγχος της ομαλής λειτουργίας του κυλικείου, η διάθεση από αυτό των προβλεπόμενων και οριζόμενων ειδών από τις ισχύουσες διατάξεις, όπως αυτές κάθε φορά ισχύουν. Ερώτηση: υφίσταται τέτοια επιτροπή; και εάν όχι γιατί;

γ. Επιτροπή Διοργάνωσης Σχολικής Εκδρομής.

Θα έπρεπε να υπάρχει επιτροπή διοργάνωσης σχολικής εκδρομής; Σκοπός της : οι απαραίτητες συμφωνίες για λεωφορεία, ξενοδοχεία, ασφάλιση εκδρομέων κ.λ.π. κλείνονται και υπογράφονται από επιτροπή αποτελούμενη από εκπροσώπους του Μαθητικού Συμβουλίου ή των Συμβουλίων που θα λάβουν μέρος στην εκδρομή, το Διευθυντή του Σχολείου, ένα εκπαιδευτικό που ορίζεται από το Σύλλογο του Σχολείου και ένα εκπρόσωπο του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων εφόσον λειτουργεί τέτοιος σύλλογος.

δ. Σχολικό Συμβούλιο.

Αγαπητοί γονείς τι γνωρίζεται για το Σχολικό Συμβούλιο; Σε κάθε δημόσιο σχολείο λειτουργεί Σχολικό Συμβούλιο βάση του ν. 2621/98, άρθρο 2 παρ 1 που συμπληρώνει τον ν.1566/85, άρθρου 51. Το Σχολικό Συμβούλιο αποτελεί συλλογικό όργανο με υποστηρικτικό ρόλο σε επίπεδο σχολικής μονάδας. Αποτελείται από το Σύλλογο των Διδασκόντων, τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου του Συλλόγου Γονέων και τον εκπρόσωπο της Τοπικής Αυτοδιοίκησης στη Σχολική Επιτροπή. Λειτουργεί νόμιμα με όσα μέλη του είναι παρόντα, υπό την προεδρία του διευθυντή του σχολείου. Δεν απαιτείται πράξη συγκρότησης του Σχολικού Συμβουλίου, αφού ο πρόεδρος ορίζεται από το νόμο και οι αποφάσεις του καταχωρούνται στο βιβλίο πράξεων του Σχολικού Συμβουλίου που τηρείται από το διευθυντή - πρόεδρο. Στα σχολικά συμβούλια των σχολείων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης μετέχουν και τρεις εκπρόσωποι των μαθητικών κοινοτήτων, που ορίζονται με απόφαση του συμβουλίου τους.

Έργο του Σχολικού Συμβουλίου είναι:

◊ η υποστήριξη της ομαλής λειτουργίας του σχολείου με κάθε πρόσφορο τρόπο,

◊ η καθιέρωση τρόπων αμοιβαίας επικοινωνίας διδασκόντων και οικογενειών των μαθητών και

◊ η εξασφάλιση της υγιεινής των μαθητών και του σχολικού περιβάλλοντος.

Ο ρόλος του είναι ουσιαστικός, αφού αποτελεί τη θεσμοθετημένη έκφραση της συνεργασίας των τριών κυριοτέρων φορέων υποστήριξης της λειτουργίας της σχολικής μονάδας και αποτελεί το όργανο στα πλαίσια του οποίου μπορεί να εξασφαλίζεται η συναίνεση και η ευρύτερη αποδοχή σε αποφάσεις για σημαντικά θέματα της λειτουργίας του σχολείου και να αξιώσει με μεγαλύτερη βαρύτητα την επίλυση προβλημάτων από την Δημοτική Επιτροπή Παιδείας.
Το σχολικό συμβούλιο συνεδριάζει υποχρεωτικά τρεις (3) φορές το χρόνο, εντός του πρώτου δεκαημέρου του κάθε τριμήνου, έκτακτα δε, όποτε το ζητήσει ο Διευθυντής ή δυο τουλάχιστο φορείς, που μετέχουν στο Σχολικό Συμβούλιο.

Ξέρετε πόσα Σχολικά συμβούλια έχουν γίνει από τότε που ξεκίνησε την λειτουργία του ο Σύλλογός μας μέχρι σήμερα: ΚΑΝΕΝΑ. Γιατί άραγε;

ε. Οργάνωση πολιτικής άμυνας.

Σε επικοινωνία που είχαμε με τον ΟΑΣΠ μας ενημέρωσαν ότι βάσει οδηγιών για την οργάνωση της πολιτικής άμυνας σε όλα τα σχολεία του κράτους προβλέπονται τουλάχιστον δύο φορές το χρόνο άσκηση του προσωπικού και των μαθητών κάθε σχολικής μονάδας, για την επίτευξη καλύτερων αποτελεσμάτων, την άμεση εκκένωση του κτηρίου, την κατάσβεση πυρκαγιών, την παροχή πρώτων βοηθειών και γενικά στη συμμόρφωση προς τους κανονισμούς πολιτικής άμυνας του σχολείου. Οι φυσικές καταστροφές δεν είναι κάτι που μπορείς εύκολα να προβλέψεις και η καλύτερη άμυνα απέναντι σε αυτές είναι η ανάπτυξη μια κουλτούρας που εστιάζεται στην επαρκή κρατική οργάνωση και στην συνεχή εκπαίδευση όλων των εμπλεκομένων που στην ουσία είναι όλοι οι πολίτες. Εμείς ως σχολείο τι έχουμε κάνει για τα ανωτέρω; πόσες πραγματικές ασκήσεις και όχι “επί χάρτου” έχουμε διοργανώσει φέτος; πέρσι;

στ. Σχολικός Μαθητικός Κανονισμός.

Για να εκπληρώσει το σχολείο τον προορισμό του πρέπει, πρώτα απ’ όλα, να είναι χώρος αποδοτικός και αποδεκτός από τους καθηγητές και τους μαθητές. Προϋπόθεση γι’ αυτό αποτελεί η ύπαρξη σχολείου με καινούρια δομή, με σύγχρονη και επιστημονική γνώση, με δημοκρατική σχολική ζωή. Προς την κατεύθυνση αυτή η Πολιτεία παρέχει το πλαίσιο και τη συμπαράσταση που πρέπει να αξιοποιηθεί με την κοινή προσπάθεια καθηγητών και μαθητών καθώς και όλων των φορέων που έχουν σχέση με το σχολείο.
Άρθρο 1 του μαθητικού κανονισμού.

Στη λειτουργία των μαθητικών κοινοτήτων δεν είναι δυνατό να υποβαθμίζεται ο ρόλος τους από αυταρχικές μεθόδους λειτουργίας και αντιδημοκρατικούς περιορισμούς, που θα περιθωριοποιούσαν το μαθητή στη σχολική ζωή. Αντίθετα πρέπει να εξασφαλίζονται εκείνες οι λειτουργίες, που συμβάλουν στην ανάπτυξη του δημοκρατικού διαλόγου και της συνεργασίας στη ζωή του σχολείου.
Άρθρο 2 παράγραφος 3 του σχολικού μαθητικού κανονισμού.

Με τον κανονισμό αυτό κατοχυρώνεται ο ρόλος των μαθητικών κοινοτήτων και αναπτύσσεται το πλαίσιο της δημοκρατικής ζωής στο σχολείο. Στους μαθητές απομένει να αξιοποιήσουν αυτές τις δυνατότητες, αναπτύσσοντας τις λειτουργίες των μαθητικών κοινοτήτων με τη συμμετοχή όλων των παιδιών στις διαδικασία της λήψης των αποφάσεων με επεξεργασία απόψεων, ώστε οι μαθητές να έχουν γνώμη για τα θέματα που τους αφορούν. Με την υλοποίηση αυτού του κανονισμού και τη μαθητική πρωτοβουλία οι μαθητικές κοινότητες θα αποκτήσουν ουσιαστικό περιεχόμενο και θα συμμετέχουν ενεργά στη ζωή και στη λειτουργία του σχολείου.
Άρθρο 2 παράγραφος 6 του σχολικού μαθητικού κανονισμού.

Ξέρετε πότε δόθηκε ο σχολικός μαθητικός κανονισμός στο τωρινό 15μελές; κάπου στο τέλος Φεβρουαρίου με αρχές Μαρτίου και ξέρετε γιατί ; γιατί πολύ απλά ως Σύλλογος ανακινήσαμε το θέμα σε συνάντηση που είχαμε με τα παιδιά του 15μελούς, παρουσία πάντα της δνσης. Βέβαια τα υπόλοιπα παιδιά του σχολείου τελούν σε πλήρη μεσάνυχτα όσον αφορά τον μαθητικό κανονισμό, παρότι “οι μαθητικές κοινότητες είναι κύτταρα δημοκρατικής ζωής στο σχολείο”, Άρθρο 2 παράγραφος 7 του σχολικού μαθητικού κανονισμού. Αλήθεια το 15μελές προώθησε – διέδωσε ως όφειλε την γνώση που προέρχεται από τον μαθητικό κανονισμό και στους υπόλοιπους συμμαθητές του; η δνση του σχολείου τι έπραξε προς αυτό;

Μια και υπάρχει άγνοια των ανωτέρω γεννιούνται και άλλα ερωτήματα, όπως, το 15μελές πώς διαχειρίζεται τα οικονομικά έσοδά του; Έχουν γίνει τόσα πάρτι, τα έσοδα από αυτές τις εκδηλώσεις πού είναι καταγεγραμμένα; και ποιος τα ελέγχει;

Εμείς ως Γονείς, φρονούμε ότι πρέπει επιτέλους να αντιμετωπίσουμε τα προβλήματα του σχολείου μας με πιο ενεργή παρουσία.

Εν κατακλείδι πιστεύω ότι όλοι μας κατανοήσαμε ότι κάτι δεν πάει καλά με την λειτουργία του σχολείου μας και οφείλουμε, να εκθέσουμε ανοικτά πλέον τα προβλήματα που έχουμε εντοπίσει σε αυτούς που μπορούν όπως και οφείλουν να μας προστατεύσουν από παρόμοιες καταστάσεις, (2βάθμια, Δήμος, Περιφέρεια ή και ακόμη και το Υπουργείο Παιδείας). Η απόφαση αυτή είναι στα χέρια σας, όπως αυτό ορίζεται από το άρθρο 12 του καταστατικού του συλλόγου το οποίο αναφέρει ότι η ΓΣ αποφασίζει για κάθε θέμα που δεν ανήκει ρητά στην αρμοδιότητα άλλου οργάνου του συλλόγου.


ΕΙΣΗΓΗΣΕΙΣ - ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ.

Θέμα 3. Ο οικονομικός απολογισμός του έτους 2010 έγινε ομόφωνα αποδεκτός από τη ΓΣ. Επιπρόσθετα λόγω της φετινής οικονομικής συγκυρίας αποφασίστηκε να μειωθεί το ποσό της ετήσιας συνδρομής σε 10 ευρώ.

Θέμα 4. Οι προτεινόμενοι, Γεώργιος Παπαϊωάννου με αναπληρωματικό τον Γεώργιο Λαφαζάνη, έγιναν ομόφωνα αποδεκτοί από την ΓΣ ως εκπρόσωπός της στην Σχολική Επιτροπή. Η απόφαση θα αναγραφεί στα πρακτικά της ΓΣ και θα γνωστοποιηθεί στο Δήμο.

Θέμα 5. Η ΓΣ ομόφωνα αποφάσισε στην κοινοποίηση των προβλημάτων, στα οποία έγινε μνεία ανωτέρω, σε όλους τους αρμόδιους φορείς οι οποίοι είναι εντεταλμένοι από την Πολιτεία για την ομαλή, αξιοκρατική και αξιόπιστη λειτουργία της σχολικής μονάδας, εντός της οποίας λειτουργούμε και εμείς ως Σύλλογος.


Συνημμένα:

α. “Κατάσταση ψηφισάντων στη Γ.Σ της 22/03/2011”.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου