Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Παρασκευή 18 Φεβρουαρίου 2011

Προτάσεις αναβάθμισης σχολικών δραστηριοτήτων



Αναρτούμε την απάντηση του Συλλόγου Καθηγητών Γυμνασίου Ψαχνών η οποία προήλθε από τις προτάσεις που υπέβαλε ο Σύλλογος Γονέων & Κηδεμόνων του Γυμνασίου μας με σκοπό την αναβάθμισης των σχολικών δραστηριοτήτων των μαθητών.

Απάντηση Συλλόγου Καθηγητών

Ψαχνά 17/02/2011

Αξιότιμοι γονείς και κηδεμόνες,

Σε απάντηση των προτάσεων σας κατ'αρχήν χαιρετίζουμε το ενδιαφέρον σας και επικροτούμε γενικά την πρωτοβουλία σας για τον προγραμματισμό και την υλοποίηση προγραμμάτων και δραστηριοτήτων με στόχο τη βελτίωση των επαφών γονέων - μαθητών-καθηγητών.

Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι αρκετές από τις προτάσεις σας υλοποιούνται ήδη στο πλαίσιο των προγραμμάτων σχολικών δραστηριοτήτων (περιβαλλοντική εκπαίδευση, μουσική ομάδα, αγωγή υγείας, δραστηριότητες του ΓΡΑΣΕΠ,πρωτοβουλίες καθηγητών) όπως προβλέπεται και από την υπηρεσία.

Όμως ,χρειάζεται να επισημάνουμε ότι καλό θα ήταν, για να υπάρχει πιο ουσιαστικό αποτέλεσμα, ο προγραμματισμός και η κατάθεση απόψεων και ιδεών από όλους τους ενδιαφερόμενους φορείς να γίνεται κατά τις πρώτες μέρες του Σεπτεμβρίου.

Η πρόταση δε γίνεται τυχαία. Για να αποκτήσει ουσιαστική βάση , οι περισσότερες δραστηριότητες μπορούν να γίνουν μέσω προγραμμάτων αλλά και μαθημάτων από την αρχή της σχολικής χρονιάς.
Παρόλο αυτά, κάποιες από τις προτάσεις πιστεύουμε ότι είναι εφικτές και στη συγκεκριμένη χρονική περίοδο, όπως:

• Η παρουσίαση όλων των προγραμμάτων στο πλαίσιο των σχολικών δραστηριοτήτων που υλοποιούνται τη φετινή σχολική χρονιά σε εκδήλωση με την παρουσία και των γονέων

• Ενημέρωση των καθηγητών σχετικά με τις Πρώτες βοήθειες από εξειδικευμένο ιατρικό προσωπικό.

Σας ευχαριστούμε για το ενδιαφέρον και τη συνεργασία σας.

Ο Σύλλογος Διδασκόντων Γυμνασίου Ψαχνών.


Προτάσεις Συλλόγου Γονέων

1. Ο Σύλλογος Γ&Κ αποφάσισε την κοινοποίηση μια σειράς προτάσεων – εισηγήσεων προς τον Σύλλογο των Καθηγητών, που σκοπό έχουν τον εμπλουτισμό του ρόλου του σχολείου μετατρέποντάς το σε μια κυψέλη ανταλλαγής απόψεων και διεξαγωγής δραστηριοτήτων πέρα από τη στενή (και στείρα πολλές φορές) αντίληψη που έχουμε για το σχολικό χώρο, ανοίγοντας τις πόρτες του σε μαθητές και γονείς, ει δυνατόν, και πέρα από τα χρονικά όρια λειτουργίας του σχολικού ωραρίου. Οι προτάσεις μας είναι οι εξής:

α) Στο πρώτο δεκαήμερο Δεκεμβρίου 2010, κατόπιν γραπτής ενημέρωσης έγινε στους χώρους του σχολείου συνάντηση μεταξύ Καθηγητών και Γονέων με θέμα τον επαγγελματικό προσανατολισμό των μαθητών. Στην συζήτηση που ακολούθησε τέθηκαν διάφορα θέματα που προβληματίζουν τους γονείς με το κυρίαρχο από αυτά την επικοινωνία μεταξύ γονέων και καθηγητών. Από την μεριά του συλλόγου έγινε η πρόταση, ακολουθώντας το παράδειγμα Καθηγήτριας του Γυμνασίου μας (υπεύθυνης τάξεως), για ενημέρωση των γονέων σε θέματα που προκύπτουν εντός της τάξης, σε γενικά αλλά και ιδιαίτερα θέματα, όχι μόνο την μέρα της επίδοσης των βαθμολογιών, μέρα που έτσι και αλλιώς είναι δύσκολη για σωστή και ουσιώδη επικοινωνία. Θα μπορούσε δηλ. να καθοριστεί μια ημερομηνία σε εβδομαδιαία ή μηνιαία βάση κατά την οποία θα μπορούσαν οι γονείς να προσέλθουν και να μιλήσουν με τους καθηγητές για την πορεία των παιδιών τους και για οποιοδήποτε άλλο θέμα τους απασχολεί. Ταυτόχρονα θα είναι και μια μοναδική ευκαιρία για τους καθηγητές να μεταβιβάσουν στους γονείς τους όποιους προβληματισμούς και σκέψεις έχουν σε σχέση με πορεία του κάθε μαθητή. Θα ήταν ένα πετυχημένο πρώτο βήμα στην τόσο επιθυμητή αμφίδρομη επικοινωνία μεταξύ γονέων και καθηγητών.

β) Επισκέψεις γιατρών ή ειδικών επιστημόνων και ενημέρωση των μαθητών και όχι μόνο, σε θέματα υγείας ή και σεμινάρια Α' Βοηθειών σε Καθηγητές και Γονείς – όταν διαχειρίζεσαι τον χρόνο τόσων ατόμων όπως το σχολείο θα έπρεπε να υπάρχει η πρόβλεψη αντιμετώπισης έκτακτων περιστατικών υγείας και εφόσον δεν υπάρχει άμεσα διαθέσιμο ιατρικό προσωπικό κάποιοι θα έπρεπε να γνωρίζουν επαρκών και πιστοποιημένα βασικές γνώσεις Α' Βοηθειών (η άγνοια σκοτώνει ... ).

γ) Ο ορισμός ενός ετήσιου (ή άλλου) προγράμματος επισκέψεων σε μουσεία ή θεατρικές παραστάσεις, το οποίο θα ανακοινώνεται στους γονείς έγκαιρα, ει δυνατόν στην αρχή έκαστου έτους. Αν η διαδικασία αυτή είναι επαναλαμβανόμενη, χρόνο με τον χρόνο, τότε θα γίνονται ποιοτικότερες επιλογές για τους μαθητές αλλά θα εμφανίζει μια συνέπεια του σχολείου μας απέναντι στους προς επίσκεψη χώρους, για την οποία μόνο κέρδος θα μπορούσε να έχει.

δ) Δημιουργία θεατρικής ομάδας, υπάρχει η διάθεση και η πρόθεση βοήθειας σε αυτό το εγχείρημα από συγκεκριμένους γονείς. Διερευνήστε το.

ε) Δημιουργία σχολικής εφημερίδας μέσα από την οποία θα μπορούν να εκφράζονται οι μαθητές και όλοι μας να “διαβάζουμε ” αυτά που έχουν να μας πουν τα παιδιά και τα οποία είναι πολλά ... Να δείξουμε ότι αποζητούμε την καλόπιστη κριτική τους απέναντι στην κοινωνία μας αλλά και απέναντι σε μας ως γονείς και ως εκπαιδευτικοί, τονίζοντας ότι δεν είναι τόσο θεμιτό το να κρίνουμε τους πάντες και τα πάντα (αυτό είναι το “εύκολο”). Θεμιτό είναι το να μάθουμε να αποδεχόμαστε αυτό που οι άλλοι έχουν να πουν (καλόπιστα πάντα) για εμάς, για αυτά που λέμε αλλά ποιο πολύ γι' αυτά που πράττουμε και μέσα από αυτήν την αέναη ανάδραση να γινόμαστε καλύτεροι. Η εφημερίδα θα μπορούσε να είναι σε έντυπη ή σε ηλεκτρονική μορφή.

στ) Στο τέλος κάθε σχολικής χρονιάς θα μπορούσε να γίνεται μια έκθεση με όλες τις κατασκευές που πραγματοποιήθηκαν κατά την διάρκεια του έτους από τους μαθητές, παράλληλα με την έκθεση θα μπορούσε να γίνεται και μια ενημέρωση των γονέων από τα παιδιά για την εκάστοτε θεματική-διδακτική ενότητα που καλύπτεται με τις κατασκευές τους.

ζ) Θα μπορούσε να προγραμματιστεί δραστηριότητα που θα αναδεικνύει και ταυτόχρονα θα ενισχύει τον περιβαλλοντικό προβληματισμό των μαθητών, όπως η διοργάνωση καθαρισμού επιβαρυμένων με απορρίμματα τοποθεσιών (παραλιών ή κοίτες ποταμών), επικουρούμενοι και από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Δήμου αλλά και ευαισθητοποιημένους πολίτες. Στην ίδια λογική θα μπορούσε να προγραμματιστεί και μια αναδάσωση περιοχών που έχουν καεί ή έχουν αποψιλωθεί από τα δένδρα λόγω μεταλλευτικών εργασιών. Κάθε παιδί θα μπορούσε με αυτό τον τρόπο να “υιοθετήσει” ένα δέντρο. Φαντάζεστε όταν μετά από 10 – 20 χρόνια, Θεού θέλοντος, επισκεφθούν τον ίδιο αυτό χώρο της δενδροφύτευσης, τις θύμησες και τις ιστορίες που θα ανασύρουν για την τότε εξόρμησή τους όπως και το δέσιμο που επέρχεται με το περιβάλλον τους και την ίδια την φύση;

η) Εικάζουμε ότι θα ήταν χρήσιμο και χρηστικό η ετήσια δημιουργία ενός λευκώματος – παρουσιολογίου όλων των μαθητών ανά τάξη και ανά τμήμα. Με τον τρόπο αυτό αφήνουμε μια παρακαταθήκη στο σχολείο με την φωτογραφική αρχειοθέτηση όλων των μαθητών που θα έχουν περάσει από το Γυμνάσιό μας και από την άλλη θα αποτελεί ένα χρήσιμο σημείο αναφορά για τους καθηγητές.

θ) Στην προσπάθεια του να ανοίξουμε τις πόρτες του σχολείου όχι μόνο για τους μαθητές αλλά και για τους γονείς θα μπορούσαμε ανά τακτικά χρονικά διαστήματα (και απογευματινές ώρες) να προβάλουμε κινηματογραφικές ταινίες εντός του σχολείου.

ι) Κάθε τάξη θα μπορούσε να έχει έναν ανάδοχο γονιό (ή περισσότερους ;) ο οποίος σε συνεργασία με τους εκάστοτε μαθητές θα προσέφερε, εθελοντικά, κλάσμα του χρόνο του για τον εξωραϊσμό της αίθουσας. Χωρίς να μπαίνουμε στην λογική των καλλιστείων και του στείρου ανταγωνισμού θα μπορούσε κάθε μήνα ή στο τέλος της σχολικής χρονιάς να βραβεύεται η καλύτερη από κτιριακής κατάστασης τάξη, δίνοντας στα παιδιά το αίσθημα της υπαρκτής αμοιβής για την προσπάθειά τους.

ια) Έχουμε σκεφθεί το ενδεχόμενο αδελφοποίησης του σχολείου μας με ένα άλλο σχολικό συγκρότημα της ημεδαπής ή της αλλοδαπής; Ποια τα θετικά και ποια τα αρνητικά από μια τέτοια κίνηση;

ιβ) Προτείνουμε επίσης την καθιέρωση βράβευσης καθηγητών με μακροχρόνια παρουσία στα τεκταινόμενα του σχολείου μας, όπως και σε όσους καθηγητές υπέδειξαν εκπαιδευτικό ή κοινωνικό ή άλλο έργο πέρα από το κοινώς αποδεκτό.

ιγ) Παρακαλούμε όπως μελετηθεί η περίπτωση εγκατάστασης access point για ασύρματη πρόσβαση των φορητών υπολογιστών που έχουν παραλάβει οι μαθητές ακολουθώντας το πραγματολογικό πρότυπο ένταξης της Πληροφορικής στην εκπαίδευση. Έτσι πέρα από την ύπαρξη του αυτόνομου μαθήματος γενικών γνώσεων Πληροφορικής να επιτελείται και η προοδευτική ένταξη της χρήσης των νέων τεχνολογιών ως μέσο στήριξης της μαθησιακής διαδικασίας σε όλα τα γνωστικά αντικείμενα του προγράμματος σπουδών.


2. Αυτές είναι κάποιες από τις ιδέες που έχει να προτείνει ο Σύλλογος. Βέβαια οι ιδέες αυτές καθαυτές, δεν έχουν αξία αν δεν μπορούν να υλοποιηθούν ή αν τελικά απαξιωθούν. Θέλουμε την άποψή των Καθηγητών επί των ανωτέρω, τι θα μπορούσε να είναι υλοποιήσιμο, και τι όχι. Πώς θα μπορούσαμε να επεκτείνουμε την ανωτέρω λίστα και με δικές σας προτάσεις; Ξέρουμε ότι σε κάποια από αυτά που προτείνουμε ουσιαστικά απαιτούν την προσωπική και εθελοντική ενασχόληση κάποιων από εσάς. Γνωρίζουμε ότι οι καιροί είναι τέτοιοι όπου ο ελεύθερος χρόνος, για τον κάθε ένα από εμάς, είναι μια ψευδαίσθηση και η εθελοντική προσφορά έχει απαξιωθεί. Όλοι μας όμως γνωρίζουμε ότι αυτό που προσφέρουμε στους γύρω μας, το αυτό και μας επιστρέφεται, αργά ή γρήγορα.

3. Παρόλα αυτά δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι οι εποχές του “μέγιστου αποτελέσματος δια της ελάσσονος προσπάθειας” έχουν περάσει ανεπιστρεπτί. Όμως μέχρι σήμερα αυτό που μας έχει διδάξει το παρελθόν είναι ότι όταν οι καιροί γίνονταν χαλεποί και η κοινωνία μας προσπαθούσε να βρει τον βηματισμό της, όταν εναγωνίως έψαχνε να στηριχθεί σε κάτι στέρεο, ένας από τους πόλους που γνώριζε ότι θα έβρισκε αυτή τη στήριξη ήταν στους ανθρώπους του Πνεύματος, στους Δασκάλους. Θα θέλαμε να ακούσουμε από εσάς, τους Καθηγητές του Σχολείου μας, τις ιδέες σας, τους προβληματισμούς σας πάνω σε αυτά που προτείνουμε και όχι μόνο σε αυτά, να ξεκινήσουμε έναν διάλογο ουσίας για τα παιδιά μας και μέσα από αυτά για το μέλλον όλον μας.

4. Εν τέλει θα θέλαμε αυτά που θα αποφασιστούν να γίνουν πράξη, αρχικά μπορεί από λίγους (πάντα έτσι δεν γίνεται;) είναι όμως κάτι το οποίο το χρωστάμε και στα παιδιά μας αλλά και στους εαυτούς μας.

5. Τέλος να σας επισημάνουμε ότι με το υπ' Αριθμ.Πρωτ.15 της 28/11/2011 έγγραφό μας, σας είχαμε θέσει κάποια θέματα για τα οποία δεν έχουμε λάβει ακόμη την απάντησή σας.

6. Παρακαλούμε για δικές σας ενέργειες.


ΔΣ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΓΟΝΕΩΝ & ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΨΑΧΝΩΝ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου