Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Τετάρτη 6 Οκτωβρίου 2010

ΠΡΑΚΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗΣ ΤΗΣ 06-10-2010



Στις 6-10-2010, ημέρα Τετάρτη και ώρα 20:00 συνεδρίασε το Δ.Σ, με θέματα όπως αναλύονται παρακάτω.

ΣΚΟΠΟΣ

Σκοπός της συνεδρίασης είναι η ενημέρωση των μελών του Δ.Σ για τα τρέχοντα θέματα.

ΘΕΜΑΤΑ

1. Σύμπτυξη τμημάτων.

α. Ιστορικό.

Κατόπιν προφορικής συνομιλίας με τον Δντη του Γυμνασίου ενημερωθήκαμε ότι είχε αποφασιστεί από την Δευτεροβάθμια του Νομού μας η ενοποίηση τμημάτων, κυρίως τμημάτων της Β' Γυμνασίου, από τέσσερα να συμπτυχθούν σε τρία, όπως αυτό είχε ζητηθεί από το Υπουργείο Παιδείας. Σε συνέχεια του πρακτικού της 03-02-2010, στο οποίο κοινοποιήθηκαν τα αποτελέσματα των εκλογών για το νέο Δ.Σ του Συλλόγου, αναγράφηκαν τα ονόματα των μελών τα οποία θα συμμετέχουν στην Ένωση Γονέων όπως και στη Σχολική Επιτροπή. Για τα άτομα αυτά θα έπρεπε να είχαν προβλεφθεί και αναπληρωματικά μέλη.

Ο Σύλλογος των Καθηγητών όμως αντέδρασε άμεσα και μετά από συνεδρίαση που πραγματοποίησε, συνέταξε υπόμνημα το οποίο κατέθεσε αντιπροσωπεία του Συλλόγου Καθηγητών στην Δευτεροβάθμια. Στο υπόμνημα γινόταν αιτιολόγηση των αρνητικών επιπτώσεων της επικείμενης σύμπτυξης των τμημάτων. Αποτέλεσμα αυτής της κινητοποίησης ήταν η άρση της αρχικής πρότασης της Δευτεροβάθμιας και η διατήρηση των τμημάτων όπως αρχικά είχαν προγραμματιστεί.

β. Συζήτηση

Κατόπιν των ανωτέρω και μετά την ενημέρωση των μελών του Δ.Σ πάρθηκε ομόφωνα η απόφαση ότι ο Σύλλογός υποστηρίζει την θέση του Συλλόγου των Καθηγητών και θα σταθεί αλληλέγγυος στην απόφαση των Καθηγητών για την μη σύμπτυξη των τμημάτων, μιας και αυτό δρα αρνητικά στην μαθησιακή διαδικασία των μαθητών.

2. Τμήματα ένταξης.

α. Ιστορικό.

Για την φετινή σχολική χρονιά δεν έχουν ξεκινήσει τα τμήματα ένταξης όπως και η ειδική τάξη. Λόγω αυτών έχει εγερθεί προβληματισμός με την εγγραφή στην Α Γυμνασίου ενός μαθητή ΑμΕΑ και ποιο συγκεκριμένα εάν μπορεί να ενταχθεί σε κανονικό τμήμα όπως και ποιος είναι αρμόδιος να γνωμοδοτήσει για το εν λόγω θέμα (το ΚΕΔΔΥ ή άλλη αρχή).

Πληροφοριακά παραθέτουμε τα παρακάτω:

Τι είναι το ΚΕΔΔΥ

Στις έδρες όλων των νομών έχουν ιδρυθεί με τον νόμο 2817/2000 τα Κέντρα Διαφοροδιάγνωσης, Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕΔΔΥ ) ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Άτομα με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες θεωρούνται τα άτομα εκείνα που για τον άλφα ή βήτα λόγω δυσκολεύονται να ανταποκριθούν στις εκπαιδευτικές ανάγκες των σχολείων.
Πιο συγκεκριμένα τα άτομα αυτά μπορεί να είναι:

Μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες

1. μαθητές που έχουν κινητικά προβλήματα (δυσκολία στην κίνηση)

2. Οι μαθητές που έχουν προβλήματα με τα μάτια τους ,τα αυτιά τους (δυσκολεύονται να δουν στον πίνακα,να ακούσουν τον δάσκαλο κ.τ.λ)

3. Οι μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες (δυσκολεύονται σε μερικά μόνο μαθήματα ,στην ανάγνωση ,γραφή ,αριθμητική κτλ)

4. Οι μαθητές που έχουν ψυχολογικά προβλήματα (παιδιά που δεν νιώθουν καλά και δυσκολεύονται να συγκεντρωθούν ,να διαβάσουν ,να γράψουν κτλ)

5. Οι μαθητές που έχουν δυσκολίες στην κοινωνική τους ζωή (δυσκολεύονται να κάνουν παρέες, να παίζουν με τους συμμαθητές τους κτλ)

6. Μαθητές που έχουν νοητική υστέρηση (δυσκολεύονται να αντιληφθούν και να καταλάβουν εύκολα όλα όσα συμβαίνουν γύρω τους)

Όλες οι ανεπτυγμένες χώρες έχουν αποφασίσει πως όλοι αυτοί οι μαθητές χρειάζονται μια ιδιαίτερη φροντίδα. Έτσι και η χώρα μας έχει δημιουργήσει νόμους οι οποίοι καθορίζουν το ειδικό προσωπικό ,τους τρόπους και τα μέσα με τα οποία το κράτος ,οι υπηρεσίες και τα σχολεία θα βοηθήσουν όσο γίνεται καλύτερα αυτούς του μαθητές .
Για να βοηθηθούν καλύτερα αυτοί οι μαθητές πρώτα - πρώτα πρέπει να βρούμε ποιοι είναι ,σε ποια σχολεία φοιτούν ,ποιες είναι οι δυσκολίες τους ,ποιες είναι οι εκπαιδευτικές τους ανάγκες ,πού και με ποιον τρόπο θα πάρουν περισσότερη βοήθεια.
Όλα αυτά τα κάνει το ΚΕΔΔΥ.

Τα βήματα είναι τα εξής:

1. Ο γονιός και οι δάσκαλοι που γνωρίζουν καλά τον μαθητή συμφωνούν πως ο μαθητής δυσκολεύεται στο σχολείο (όχι όμως επειδή τεμπελιάζει ο μαθητής).

2. Οι γονείς επικοινωνούν με το ΚΕΔΔΥ (τηλ. 2221041225, 2221041235, 2221041345, mail@kday.eyv.sch.gr) και κλείνεται ένα ραντεβού

3. Οι γονείς με τον μαθητή πηγαίνουν στο ΚΕΔΔΥ (9ο ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΟ ΧΑΛΚΙΔΑΣ ΨΑΧΝΩΝ 34600 ΧΑΛΚΙΔΑ).

4.Ο μαθητής αξιολογείται από εκπαιδευτικό της Ειδικής Αγωγής (στα μαθήματα) και αν χρειαστεί από ψυχολόγο (νοημοσύνη ,συναισθηματικά ) ,φυσιοθεραπευτή (κινητικά ,αισθητηριακά ) ενώ ο κοινωνικός λειτουργός διαμορφώνει το κοινωνικό ιστορικό σε συνεργασία με τους γονείς .


β. Συζήτηση

Κατόπιν αυτών αποφασίστηκε η περαιτέρω διερεύνηση της ανωτέρω περίπτωσης σχετικά με το τι προβλέπεται από το νόμο, την ενημέρωση πάνω στο θέμα αυτό από το ΚΕΔΔΥ όπως και ενέργειες που προβλέπονται από μέρους της Δευτεροβάθμιας. Επιπλέον θα πρέπει να μας ενημερώσει η Δνση του Σχολείου για τους λόγους που έχουν μειωθεί το τμήματα ένταξης. Από μέρους του ΚΕΔΔΥ ενημερωθήκαμε ότι μέχρι αρχές Οκτωβρίου θα πρέπει να έχουν εντοπιστεί οι μαθητές που χρήζουν περαιτέρω διερεύνησης για το αν θα ενταχθούν στα τμήματα ένταξης. Να απευθυνθεί ερώτηση προς την Δνση του Γυμνασίου για τα ανωτέρω και να γίνει οποιαδήποτε προσπάθεια εξομάλυνσης της διαδικασίας αυτής.

3. Εκπαιδευτικές εκδρομές.

α. Ιστορικό.

Από 04-10 Οκτωβρίου θα διοργανωθεί το 4ο φεστιβάλ ελληνικού ντοκιμαντέρ στην Χαλκίδα υπό την αιγίδα της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Εύβοιας. Η θεματολογία των προβαλλόμενων ντοκιμαντέρ του φεστιβάλ είναι μεγάλη όπως και τα αφιερώματα στην Εύβοια.

β. Συζήτηση

Ενημερώθηκαν τα μέλη του ΔΣ για το ανωτέρω θέμα και αποφασίστηκε η ενημέρωση του Συλλόγου των Καθηγητών για την διερεύνηση πιθανότητας επίσκεψης στο εν λόγω φεστιβάλ.

4. Μετακινήσεις μαθητών.

α. Ιστορικό.

Το Γυμνάσιο Ψαχνών καλύπτει τις μαθησιακές ανάγκες μαθητών αρκετών Δημοτικών Διαμερισμάτων του Δήμου Μεσσαπίων. Η μετακίνηση των μαθητών από και προς το Γυμνάσιο καλύπτεται από δρομολόγια λεωφορείων του ΚΤΕΛ που έχουν διατεθεί αποκλειστικά για το σκοπό αυτό από τη Νομαρχία Εύβοιας. Ο αριθμός των μαθητών που εξυπηρετούνται όμως είναι μεγαλύτερος από τον προβλεπόμενο αριθμό θέσεων των μέσων αυτών. Αποτέλεσμα τούτου είναι η μετακίνηση υπεράριθμων μαθητών ή εξαναγκασμός κάποιων εξ αυτών στην χρήση της υπεραστικής συγκοινωνίας αλλά με ωράριο που παρουσιάζει μεγάλες χρονικές αποκλίσεις από το μαθητικό ωρολόγιο πρόγραμμα του σχολείου. Ο αριθμός των μαθητών που μετακινούνται με τον προαναφερόμενο τρόπο είναι 125 άτομα. Πιο αναλυτικά και με βάση τα στοιχεία που μας προσκόμισε η Δνση του Γυμνασίου έχουμε:


Αφετηρία - Επιστροφή Αριθμός Μαθητών
Πολιτικά 30
Τριάδα 38
Σταυρό 7
Νεροτριβιά 12
Κυπαρίσσι 6
Κοντοδεσπότι 6
Μακρυμάλλη 6
Ν. Αρτάκη 1
Καστέλα 19

β. Συζήτηση.

Ενημερώθηκαν τα μέλη του ΔΣ για το ανωτέρω θέμα όπως και η Δνση του Γυμνασίου και αποφασίστηκε η αποστολή εγγράφου προς τη Νομαρχία και τη Δκση των ΚΤΕΛ στο οποίο θα αναδεικνύεται το ανωτέρω πρόβλημα όπως και ............... επίλυσης του προβλήματος.

5. Διαμόρφωση βόρειου αύλειου χώρου σχολείου.

α. Ιστορικό.

Σε συνέχεια πρακτικού της 18/05/2010 συναντήσαμε τον κ. Ανυφαντή, υπάλληλο της Πολεοδομίας της Νομαρχίας Εύβοιας και μας ενημέρωσε ότι στις 29 Σεπτεμβρίου συζητήθηκε το αίτημα περί της κατεδάφισης των παλιών τουαλετών του βόρειου αύλειου χώρου του Γυμνασίου, με θετική γνωμοδότηση. Αυτό που απομένει είναι η αποστολή της απόφασης στην Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου Μεσσαπίων για τα περαιτέρω.

β. Συζήτηση.

Ενημερώθηκαν τα μέλη του ΔΣ για το ανωτέρω θέμα και αποφασίστηκε η παρακολούθηση του θέματος από το Σύλλογος αρωγός των όποιων ενεργειών χρειάζονται και όπου κρίνεται σκόπιμο θα συνδράμει ανάλογα.


6. Αντικατάσταση παραθύρων νότιας πλευράς διώροφου κτηρίου.

α. Ιστορικό.

Σε συνέχεια πρακτικού της 08/04/2010 και 18/05/2010 και κατόπιν της συνάντησης που έγινε στις 14/05/2010 με τον Νομάρχη Εύβοιας κ.Μπουραντά , παρουσία της βουλευτού κ. Κατερίνας Περλεπέ και των Δ.Σ Λαφαζάνη Γεώργιου και Μαυρογένη Αθανάσιου, τέθηκε το θέμα της αντικατάστασης των νότιων παραθύρων του παλιού σχολικού συγκροτήματος του Γυμνασίου μας. Απόρροια της συνάντησης αυτής ήταν η θετική εισήγηση του κ. Νομάρχη για την έγκριση κονδυλίου 60.000 Ευρώ για την αντικατάσταση των παραθύρων. Η πορεία της απόφασης αυτής παρακολουθήθηκε τακτικά από τα μέλη του Συλλόγου. Στις 27 Σεπτεμβρίου σε συνάντηση που έγινε με την κ. Κουδούνη, Προϊσταμένη της Δνσης Τεχνικών Υπηρεσιών, μας ενημέρωσε ότι βγήκε στη δημοσιότητα η πρόσκληση για την κατάθεση προσφορών, για το εν λόγω έργο, με πέρας υποβολής την 12/10/2010.

β. Συζήτηση.

Ενημερώθηκαν τα μέλη του ΔΣ για το ανωτέρω θέμα και αποφασίστηκε η παρακολούθηση του θέματος από το Σύλλογος αρωγός των όποιων ενεργειών χρειάζονται και όπου κρίνεται σκόπιμο θα συνδράμει ανάλογα.


7. Ενημέρωση για τη βία στο Σχολείο.

α. Ιστορικό.

Στην ιστοσελίδα του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου έχουν αναρτηθεί συμβουλευτικά φυλλάδια για την πρόληψη και αντιμετώπιση της βίας στα σχολεία. Τα φυλλάδια αυτά απευθύνονται στους καθηγητές των σχολείων, στους μαθητές και στους γονείς.

β. Συζήτηση.

Ενημερώθηκαν τα μέλη του ΔΣ για το ανωτέρω θέμα και αποφασίστηκε να εκτυπωθούν τα φυλλάδια αυτά σε αρκετό αριθμό αντιτύπων και να διανεμηθούν σε μαθητές και γονείς. Με τον τρόπο αυτό γίνεται μια προσπάθεια να καταδειχθεί ο καθοριστικός ρόλος που διαδραματίζουν στο σχολικό κλίμα, η σχολική διοίκηση και οι παρεμβάσεις των εκπαιδευτικών στην αναχαίτιση ή την εκδήλωση της βίαιης συμπεριφοράς από τους μαθητές. Θα πρέπει να γίνει προσπάθεια να αφυπνισθεί η συνείδηση όλων των μαθητών για την επίλυση προβλημάτων αυτής της φύσεως. Τέλος θα πρέπει να επαναπροσδιοριστούν – οριοθετηθούν οι ρόλοι των γονιών και των δασκάλων έτσι ώστε να διευκολυνθεί η επικοινωνία μεταξύ τους. Αυτό δεν μπορεί να είναι επιτεύξιμο παρά μόνο με την συνεχή ενημέρωση των δύο αυτών συντελεστών.


8. Προσεισμική ενίσχυση παλαιών κτιρίων.

α. Ιστορικό.

Ο Οργανισμός Αντισεισμικής Προστασίας (ΟΑΣΠ) στο πλαίσιο της προσπάθειας για την αντισεισμική θωράκιση της χώρας, προχωράει ταυτόχρονα στην προμήθεια και την εγκατάσταση επιταχυνσιογράφων, ενώ από τις αρχές του 2011 θέτει σε εφαρμογή το νέο πλέγμα κανονισμών για την κατασκευή των κτιρίων – εναρμονισμένο με τους κανονισμούς δόμησης της Ε. Ε.
Το κέντρο βάρους θα πέσει και πάλι στην προσεισμική ενίσχυση παλαιών κτιρίων, ωστόσο, την ανάγκη να επιταχυνθεί ο ρυθμός των ελέγχων και των επεμβάσεων στα δημόσια κτίρια που έχουν κατασκευαστεί πριν από το 1959. Αυτό σημαίνει ότι χιλιάδες κτίσματα –σχεδόν τα 2/3 του συνόλου– που είχαν κατασκευαστεί πριν από το 1959 χωρίς αντισεισμικές προβλέψεις πρέπει να αντικατασταθούν ή να ενισχυθούν. Εφικτή διαδικασία είναι ο έλεγχος ή οι επεμβάσεις στα δημόσια κτίρια υψηλής προτεραιότητας (σχολεία, νοσοκομεία κ. ά.). Το έλλειμμα στον τομέα παρακολούθησης της προσεισμικής δραστηριότητας αναμένεται να καλυφθεί με την εγκατάσταση των επιταχυνσιογράφων που θα καταγράφουν τη συμπεριφορά των κτιρίων. Τα όργανα θα εγκατασταθούν είτε σε τοποθεσίες περιοχών με αυξημένη σεισμική δραστηριότητα είτε σε κατασκευές ή θα βρίσκονται στο συρτάρι των δύο φορέων (Αστεροσκοπείο και ΙΤΣΑΚ) έτσι ώστε όταν υπάρχει σεισμική διέγερση, να ανασύρονται για εγκατάσταση.

β. Συζήτηση.

Ενημερώθηκαν τα μέλη του ΔΣ για το ανωτέρω θέμα και αποφασίστηκε η ενημέρωση της Δκσης του Γυμνασίου για το ανωτέρω θέμα. Επίσης θα πρέπει να διερευνηθεί μέσω των Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου για το αν υπάρχει πλήρης φάκελος που να αφορά τα τεχνικά χαρακτηριστικά των κτηρίων του Γυμνασίου -αρχιτεκτονική μελέτη, μελέτη στατικότητας και ότι άλλο προβλέπεται από την κείμενη νομοθεσία.


ΕΙΣΗΓΗΣΕΙΣ - ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ.

2. Να απευθυνθεί έγγραφη ερώτηση προς την Δνση του Γυμνασίου για τους λόγους που έχουν μειωθεί το τμήματα ένταξης και να καταβληθεί προσπάθεια να εξομαλυνθεί διαδικασίας λειτουργίας των τμημάτων ένταξης και της ειδικής τάξης.

7. Να συζητηθεί με το Σύλλογο Καθηγητών αν και κατά πόσο η εκτύπωση των φυλλαδίων του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου σε αρκετό αριθμό αντιτύπων και η διανομή τους σε μαθητές και γονείς θα συνεισφέρει θετικά στο να ξεκινήσει ένας διάλογος για τα θέματα που άπτονται της βίας στους χώρους του σχολείου. Ταυτόχρονα να γίνει παράκληση προς τον Σύλλογο Καθηγητών για εξεύρεση τρόπων έτσι ώστε η ανωτέρω ενέργεια – ενημέρωση να έχει όσο το δυνατόν μεγαλύτερη προβολή προς τους μαθητές εφαρμόζοντας την οποιαδήποτε παιδαγωγική μέθοδο κριθεί προσφορότερη.

8. Να ενημερωθεί η Δκση του Γυμνασίου για την προσεισμική ενίσχυση παλαιών κτιρίων και να διερευνηθεί εάν συμφωνεί στις από κοινού ενέργειες για την ένταξη του σχολικού μας συγκροτήματος στο ανωτέρω πρόγραμμα, εάν απαιτείται. Επίσης να διερευνηθεί μέσω των Τεχνικών Υπηρεσιών εάν το σχολικό συγκρότημα πληρεί τις προϋποθέσεις ασφάλειας, ως οικοδόμημα, σύμφωνα με το νέο πλέγμα κανονισμών για την κατασκευή των κτιρίων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου