Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Παρασκευή 18 Φεβρουαρίου 2011

Προτάσεις αναβάθμισης σχολικών δραστηριοτήτων



Αναρτούμε την απάντηση του Συλλόγου Καθηγητών Γυμνασίου Ψαχνών η οποία προήλθε από τις προτάσεις που υπέβαλε ο Σύλλογος Γονέων & Κηδεμόνων του Γυμνασίου μας με σκοπό την αναβάθμισης των σχολικών δραστηριοτήτων των μαθητών.

Απάντηση Συλλόγου Καθηγητών

Ψαχνά 17/02/2011

Αξιότιμοι γονείς και κηδεμόνες,

Σε απάντηση των προτάσεων σας κατ'αρχήν χαιρετίζουμε το ενδιαφέρον σας και επικροτούμε γενικά την πρωτοβουλία σας για τον προγραμματισμό και την υλοποίηση προγραμμάτων και δραστηριοτήτων με στόχο τη βελτίωση των επαφών γονέων - μαθητών-καθηγητών.

Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι αρκετές από τις προτάσεις σας υλοποιούνται ήδη στο πλαίσιο των προγραμμάτων σχολικών δραστηριοτήτων (περιβαλλοντική εκπαίδευση, μουσική ομάδα, αγωγή υγείας, δραστηριότητες του ΓΡΑΣΕΠ,πρωτοβουλίες καθηγητών) όπως προβλέπεται και από την υπηρεσία.

Όμως ,χρειάζεται να επισημάνουμε ότι καλό θα ήταν, για να υπάρχει πιο ουσιαστικό αποτέλεσμα, ο προγραμματισμός και η κατάθεση απόψεων και ιδεών από όλους τους ενδιαφερόμενους φορείς να γίνεται κατά τις πρώτες μέρες του Σεπτεμβρίου.

Η πρόταση δε γίνεται τυχαία. Για να αποκτήσει ουσιαστική βάση , οι περισσότερες δραστηριότητες μπορούν να γίνουν μέσω προγραμμάτων αλλά και μαθημάτων από την αρχή της σχολικής χρονιάς.
Παρόλο αυτά, κάποιες από τις προτάσεις πιστεύουμε ότι είναι εφικτές και στη συγκεκριμένη χρονική περίοδο, όπως:

• Η παρουσίαση όλων των προγραμμάτων στο πλαίσιο των σχολικών δραστηριοτήτων που υλοποιούνται τη φετινή σχολική χρονιά σε εκδήλωση με την παρουσία και των γονέων

• Ενημέρωση των καθηγητών σχετικά με τις Πρώτες βοήθειες από εξειδικευμένο ιατρικό προσωπικό.

Σας ευχαριστούμε για το ενδιαφέρον και τη συνεργασία σας.

Ο Σύλλογος Διδασκόντων Γυμνασίου Ψαχνών.


Προτάσεις Συλλόγου Γονέων

1. Ο Σύλλογος Γ&Κ αποφάσισε την κοινοποίηση μια σειράς προτάσεων – εισηγήσεων προς τον Σύλλογο των Καθηγητών, που σκοπό έχουν τον εμπλουτισμό του ρόλου του σχολείου μετατρέποντάς το σε μια κυψέλη ανταλλαγής απόψεων και διεξαγωγής δραστηριοτήτων πέρα από τη στενή (και στείρα πολλές φορές) αντίληψη που έχουμε για το σχολικό χώρο, ανοίγοντας τις πόρτες του σε μαθητές και γονείς, ει δυνατόν, και πέρα από τα χρονικά όρια λειτουργίας του σχολικού ωραρίου. Οι προτάσεις μας είναι οι εξής:

α) Στο πρώτο δεκαήμερο Δεκεμβρίου 2010, κατόπιν γραπτής ενημέρωσης έγινε στους χώρους του σχολείου συνάντηση μεταξύ Καθηγητών και Γονέων με θέμα τον επαγγελματικό προσανατολισμό των μαθητών. Στην συζήτηση που ακολούθησε τέθηκαν διάφορα θέματα που προβληματίζουν τους γονείς με το κυρίαρχο από αυτά την επικοινωνία μεταξύ γονέων και καθηγητών. Από την μεριά του συλλόγου έγινε η πρόταση, ακολουθώντας το παράδειγμα Καθηγήτριας του Γυμνασίου μας (υπεύθυνης τάξεως), για ενημέρωση των γονέων σε θέματα που προκύπτουν εντός της τάξης, σε γενικά αλλά και ιδιαίτερα θέματα, όχι μόνο την μέρα της επίδοσης των βαθμολογιών, μέρα που έτσι και αλλιώς είναι δύσκολη για σωστή και ουσιώδη επικοινωνία. Θα μπορούσε δηλ. να καθοριστεί μια ημερομηνία σε εβδομαδιαία ή μηνιαία βάση κατά την οποία θα μπορούσαν οι γονείς να προσέλθουν και να μιλήσουν με τους καθηγητές για την πορεία των παιδιών τους και για οποιοδήποτε άλλο θέμα τους απασχολεί. Ταυτόχρονα θα είναι και μια μοναδική ευκαιρία για τους καθηγητές να μεταβιβάσουν στους γονείς τους όποιους προβληματισμούς και σκέψεις έχουν σε σχέση με πορεία του κάθε μαθητή. Θα ήταν ένα πετυχημένο πρώτο βήμα στην τόσο επιθυμητή αμφίδρομη επικοινωνία μεταξύ γονέων και καθηγητών.

β) Επισκέψεις γιατρών ή ειδικών επιστημόνων και ενημέρωση των μαθητών και όχι μόνο, σε θέματα υγείας ή και σεμινάρια Α' Βοηθειών σε Καθηγητές και Γονείς – όταν διαχειρίζεσαι τον χρόνο τόσων ατόμων όπως το σχολείο θα έπρεπε να υπάρχει η πρόβλεψη αντιμετώπισης έκτακτων περιστατικών υγείας και εφόσον δεν υπάρχει άμεσα διαθέσιμο ιατρικό προσωπικό κάποιοι θα έπρεπε να γνωρίζουν επαρκών και πιστοποιημένα βασικές γνώσεις Α' Βοηθειών (η άγνοια σκοτώνει ... ).

γ) Ο ορισμός ενός ετήσιου (ή άλλου) προγράμματος επισκέψεων σε μουσεία ή θεατρικές παραστάσεις, το οποίο θα ανακοινώνεται στους γονείς έγκαιρα, ει δυνατόν στην αρχή έκαστου έτους. Αν η διαδικασία αυτή είναι επαναλαμβανόμενη, χρόνο με τον χρόνο, τότε θα γίνονται ποιοτικότερες επιλογές για τους μαθητές αλλά θα εμφανίζει μια συνέπεια του σχολείου μας απέναντι στους προς επίσκεψη χώρους, για την οποία μόνο κέρδος θα μπορούσε να έχει.

δ) Δημιουργία θεατρικής ομάδας, υπάρχει η διάθεση και η πρόθεση βοήθειας σε αυτό το εγχείρημα από συγκεκριμένους γονείς. Διερευνήστε το.

ε) Δημιουργία σχολικής εφημερίδας μέσα από την οποία θα μπορούν να εκφράζονται οι μαθητές και όλοι μας να “διαβάζουμε ” αυτά που έχουν να μας πουν τα παιδιά και τα οποία είναι πολλά ... Να δείξουμε ότι αποζητούμε την καλόπιστη κριτική τους απέναντι στην κοινωνία μας αλλά και απέναντι σε μας ως γονείς και ως εκπαιδευτικοί, τονίζοντας ότι δεν είναι τόσο θεμιτό το να κρίνουμε τους πάντες και τα πάντα (αυτό είναι το “εύκολο”). Θεμιτό είναι το να μάθουμε να αποδεχόμαστε αυτό που οι άλλοι έχουν να πουν (καλόπιστα πάντα) για εμάς, για αυτά που λέμε αλλά ποιο πολύ γι' αυτά που πράττουμε και μέσα από αυτήν την αέναη ανάδραση να γινόμαστε καλύτεροι. Η εφημερίδα θα μπορούσε να είναι σε έντυπη ή σε ηλεκτρονική μορφή.

στ) Στο τέλος κάθε σχολικής χρονιάς θα μπορούσε να γίνεται μια έκθεση με όλες τις κατασκευές που πραγματοποιήθηκαν κατά την διάρκεια του έτους από τους μαθητές, παράλληλα με την έκθεση θα μπορούσε να γίνεται και μια ενημέρωση των γονέων από τα παιδιά για την εκάστοτε θεματική-διδακτική ενότητα που καλύπτεται με τις κατασκευές τους.

ζ) Θα μπορούσε να προγραμματιστεί δραστηριότητα που θα αναδεικνύει και ταυτόχρονα θα ενισχύει τον περιβαλλοντικό προβληματισμό των μαθητών, όπως η διοργάνωση καθαρισμού επιβαρυμένων με απορρίμματα τοποθεσιών (παραλιών ή κοίτες ποταμών), επικουρούμενοι και από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Δήμου αλλά και ευαισθητοποιημένους πολίτες. Στην ίδια λογική θα μπορούσε να προγραμματιστεί και μια αναδάσωση περιοχών που έχουν καεί ή έχουν αποψιλωθεί από τα δένδρα λόγω μεταλλευτικών εργασιών. Κάθε παιδί θα μπορούσε με αυτό τον τρόπο να “υιοθετήσει” ένα δέντρο. Φαντάζεστε όταν μετά από 10 – 20 χρόνια, Θεού θέλοντος, επισκεφθούν τον ίδιο αυτό χώρο της δενδροφύτευσης, τις θύμησες και τις ιστορίες που θα ανασύρουν για την τότε εξόρμησή τους όπως και το δέσιμο που επέρχεται με το περιβάλλον τους και την ίδια την φύση;

η) Εικάζουμε ότι θα ήταν χρήσιμο και χρηστικό η ετήσια δημιουργία ενός λευκώματος – παρουσιολογίου όλων των μαθητών ανά τάξη και ανά τμήμα. Με τον τρόπο αυτό αφήνουμε μια παρακαταθήκη στο σχολείο με την φωτογραφική αρχειοθέτηση όλων των μαθητών που θα έχουν περάσει από το Γυμνάσιό μας και από την άλλη θα αποτελεί ένα χρήσιμο σημείο αναφορά για τους καθηγητές.

θ) Στην προσπάθεια του να ανοίξουμε τις πόρτες του σχολείου όχι μόνο για τους μαθητές αλλά και για τους γονείς θα μπορούσαμε ανά τακτικά χρονικά διαστήματα (και απογευματινές ώρες) να προβάλουμε κινηματογραφικές ταινίες εντός του σχολείου.

ι) Κάθε τάξη θα μπορούσε να έχει έναν ανάδοχο γονιό (ή περισσότερους ;) ο οποίος σε συνεργασία με τους εκάστοτε μαθητές θα προσέφερε, εθελοντικά, κλάσμα του χρόνο του για τον εξωραϊσμό της αίθουσας. Χωρίς να μπαίνουμε στην λογική των καλλιστείων και του στείρου ανταγωνισμού θα μπορούσε κάθε μήνα ή στο τέλος της σχολικής χρονιάς να βραβεύεται η καλύτερη από κτιριακής κατάστασης τάξη, δίνοντας στα παιδιά το αίσθημα της υπαρκτής αμοιβής για την προσπάθειά τους.

ια) Έχουμε σκεφθεί το ενδεχόμενο αδελφοποίησης του σχολείου μας με ένα άλλο σχολικό συγκρότημα της ημεδαπής ή της αλλοδαπής; Ποια τα θετικά και ποια τα αρνητικά από μια τέτοια κίνηση;

ιβ) Προτείνουμε επίσης την καθιέρωση βράβευσης καθηγητών με μακροχρόνια παρουσία στα τεκταινόμενα του σχολείου μας, όπως και σε όσους καθηγητές υπέδειξαν εκπαιδευτικό ή κοινωνικό ή άλλο έργο πέρα από το κοινώς αποδεκτό.

ιγ) Παρακαλούμε όπως μελετηθεί η περίπτωση εγκατάστασης access point για ασύρματη πρόσβαση των φορητών υπολογιστών που έχουν παραλάβει οι μαθητές ακολουθώντας το πραγματολογικό πρότυπο ένταξης της Πληροφορικής στην εκπαίδευση. Έτσι πέρα από την ύπαρξη του αυτόνομου μαθήματος γενικών γνώσεων Πληροφορικής να επιτελείται και η προοδευτική ένταξη της χρήσης των νέων τεχνολογιών ως μέσο στήριξης της μαθησιακής διαδικασίας σε όλα τα γνωστικά αντικείμενα του προγράμματος σπουδών.


2. Αυτές είναι κάποιες από τις ιδέες που έχει να προτείνει ο Σύλλογος. Βέβαια οι ιδέες αυτές καθαυτές, δεν έχουν αξία αν δεν μπορούν να υλοποιηθούν ή αν τελικά απαξιωθούν. Θέλουμε την άποψή των Καθηγητών επί των ανωτέρω, τι θα μπορούσε να είναι υλοποιήσιμο, και τι όχι. Πώς θα μπορούσαμε να επεκτείνουμε την ανωτέρω λίστα και με δικές σας προτάσεις; Ξέρουμε ότι σε κάποια από αυτά που προτείνουμε ουσιαστικά απαιτούν την προσωπική και εθελοντική ενασχόληση κάποιων από εσάς. Γνωρίζουμε ότι οι καιροί είναι τέτοιοι όπου ο ελεύθερος χρόνος, για τον κάθε ένα από εμάς, είναι μια ψευδαίσθηση και η εθελοντική προσφορά έχει απαξιωθεί. Όλοι μας όμως γνωρίζουμε ότι αυτό που προσφέρουμε στους γύρω μας, το αυτό και μας επιστρέφεται, αργά ή γρήγορα.

3. Παρόλα αυτά δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι οι εποχές του “μέγιστου αποτελέσματος δια της ελάσσονος προσπάθειας” έχουν περάσει ανεπιστρεπτί. Όμως μέχρι σήμερα αυτό που μας έχει διδάξει το παρελθόν είναι ότι όταν οι καιροί γίνονταν χαλεποί και η κοινωνία μας προσπαθούσε να βρει τον βηματισμό της, όταν εναγωνίως έψαχνε να στηριχθεί σε κάτι στέρεο, ένας από τους πόλους που γνώριζε ότι θα έβρισκε αυτή τη στήριξη ήταν στους ανθρώπους του Πνεύματος, στους Δασκάλους. Θα θέλαμε να ακούσουμε από εσάς, τους Καθηγητές του Σχολείου μας, τις ιδέες σας, τους προβληματισμούς σας πάνω σε αυτά που προτείνουμε και όχι μόνο σε αυτά, να ξεκινήσουμε έναν διάλογο ουσίας για τα παιδιά μας και μέσα από αυτά για το μέλλον όλον μας.

4. Εν τέλει θα θέλαμε αυτά που θα αποφασιστούν να γίνουν πράξη, αρχικά μπορεί από λίγους (πάντα έτσι δεν γίνεται;) είναι όμως κάτι το οποίο το χρωστάμε και στα παιδιά μας αλλά και στους εαυτούς μας.

5. Τέλος να σας επισημάνουμε ότι με το υπ' Αριθμ.Πρωτ.15 της 28/11/2011 έγγραφό μας, σας είχαμε θέσει κάποια θέματα για τα οποία δεν έχουμε λάβει ακόμη την απάντησή σας.

6. Παρακαλούμε για δικές σας ενέργειες.


ΔΣ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΓΟΝΕΩΝ & ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΨΑΧΝΩΝ.

ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ προς όλους τους γονείς



Ο.Λ.Μ.Ε.

Αγαπητοί γονείς,

Τις τελευταίες δεκαετίες επικράτησαν στη χώρα μας και σε όλο τον κόσμο οι νεοφιλελεύθερες αντιλήψεις με έμφαση στην ελευθερία της προσωπικής δράσης και τον ατομικισμό. Έτσι προωθήθηκε η ασύδοτη κερδοφορία του κεφαλαίου, η συσσώρευση τεράστιου πλούτου, η διεύρυνση των ανισοτήτων, η κατασπατάληση των φυσικών πόρων και η καταστροφή του περιβάλλοντος.

Ο δημόσιος τομέας, η παιδεία και η υγεία, αφού υποβαθμίστηκαν και απαξιώθηκαν από τις κρατικές πολιτικές, εμφανίζονται σήμερα ως παράγοντες της αναποτελεσματικότητας, της στασιμότητας και τελικά της ύφεσης και της υπερχρέωσης της χώρας μας. Την ίδια στιγμή οι αγορές ταυτίζονται με την αποτελεσματικότητα, την ανάπτυξη, την πρόοδο, την ευελιξία, την επιχειρηματική ικανότητα, το δυναμισμό και την καινοτομία.

Επιδιώκουν να απαξιώσουν την παιδεία ως δημόσιο και κοινωνικό αγαθό, που πρέπει να παρέχεται δωρεάν σε κάθε πολίτη, και να προωθήσουν στρατηγικές επενδύσεις κερδοσκοπικών εταιρειών και στο χώρο της εκπαίδευσης. Αυτό σημαίνει μετατόπιση της κοινωνικής ευθύνης από την κοινότητα στο άτομο, με αποτέλεσμα τη μείωση των κρατικών δαπανών, την απόδοση ευθυνών στην εκπαίδευση για τα οικονομικά και κοινωνικά προβλήματα, ώστε να δικαιολογούνται οι πολιτικές που προάγουν τα standards, τα τεστ αξιολόγησης και τον ανταγωνισμό.

Με αυτές τις διαδικασίες η εξουσία επιχειρεί να επιβάλει κεντρικό έλεγχο στο εκπαιδευτικό σύστημα και να μειώσει τη δυνατότητα των εκπαιδευτικών να αμφισβητούν «αξίες» όπως είναι η ανταγωνιστικότητα, η οικονομική εκμετάλλευση, η «αξιοκρατία». Ταυτόχρονα θέλουν να νομιμοποιήσουν τις ανισότητες στην εκπαίδευση αποκρύβοντας τον κοινωνικό τους χαρακτήρα με το επιχείρημα της ατομικής αδυναμίας ή ανικανότητας.

Στην κατεύθυνση της μείωσης των κοινωνικών δαπανών εντάσσεται και η δραστική μείωση των δαπανών για την εκπαίδευση, η οποία είναι αποτυπωμένη με τον πιο εύγλωττο τρόπο στον κρατικό προϋπολογισμό του 2011.

Τα 2,75% του ΑΕΠ για την Παιδεία αποτελεί ιστορικό χαμηλό των τελευταίων τριάντα χρόνων και δείχνει ότι δεν υπάρχει καμία δυνατότητα να αντιμετωπιστούν αποτελεσματικά ζητήματα σχολικής στέγης, διπλοβάρδιας, εργαστηριακού εξοπλισμού, υποδομών άθλησης, σχολικών βιβλιοθηκών, λειτουργικών δαπανών, επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών και θεσμών στήριξης των μαθητών.
Επί ένα χρόνο είμαστε παρατηρητές και θύματα μιας πολιτικής που έχει επιφέρει:


  • Απολύσεις με δραματική αύξηση της ανεργίας,
  • Ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων με εργαζόμενους έρμαιο στα χέρια της εργοδοσίας,
  • Μείωση των αποδοχών των εργαζόμενων στο δημόσιο και τον ιδιωτικό τομέα,
  • Αύξηση των ορίων συνταξιοδότησης, μείωση στις συντάξεις,
  • Κατάρρευση των επικουρικών και ασφαλιστικών ταμείων,
  • Διάλυση και ιδιωτικοποίηση των υπηρεσιών υγείας,
  • Αυξήσεις στα είδη πλατιάς λαϊκής κατανάλωσης, αυξήσεις στα καύσιμα, στα τιμολόγια των ΔΕΚΟ, στις αστικές συγκοινωνίες, στα διόδια... και ο κατάλογος συνεχίζεται.

Τη φετινή χρονιά στην εκπαίδευση γίναμε μάρτυρες μιας πολιτικής που:
  • Μείωσε δραματικά τους διορισμούς και τις προσλήψεις αναπληρωτών
  • Κατάργησε την Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη στα Λύκεια και την Ενισχυτική Διδασκαλία στα Γυμνάσια
  • Διόγκωσε τον αριθμό μαθητών ανά τμήμα
  • Κατάργησε τα Τμήματα Αθλητικής Διευκόλυνσης και τα Αθλητικά Σχολεία
  • Μείωσε τα κονδύλια μεταφοράς των μαθητών
  • Περιέκοψε κατά 40% τις λειτουργικές δαπάνες των σχολείων
  • Μετέφερε την καθαριότητα των σχολείων στους υποχρηματοδοτούμενους δήμους
  • Απαξίωσε τις Σχολικές Βιβλιοθήκες με κίνδυνο να κλείσουν οριστικά
  • Απαξίωσε τις Σχολικές Βιβλιοθήκες με κίνδυνο να κλείσουν οριστικά
  • Υποχρεώνει τους γονείς να αγοράζουν τα βιβλία για την ξένη γλώσσα.

Αγαπητοί γονείς,

Με στόχο την εξοικονόμηση πόρων σε διδακτήριο και ανθρώπινο προσωπικό, στα πλαίσια των επιταγών της Τρόικας για δραστική μείωση του δημόσιου τομέα, το Υπουργείο Παιδείας προωθεί συγχωνεύσεις-καταργήσεις σχολείων σε ολόκληρη τη χώρα. Δίνεται η δυνατότητα στους Περιφερειακούς Διευθυντές και στους Διευθυντές Εκπαίδευσης, χωρίς τη σύμφωνη γνώμη των τοπικών κοινωνιών, να προχωρήσουν σε μαζικές συγχωνεύσει σχολείων και τμήματα με 30 μαθητές. Η έως σήμερα ακολουθούμενη τακτική από το Υπουργείο μας οδηγεί στο συμπέρασμα πως δεν επιδιώκεται ένας εξορθολογισμός της υπάρχουσας κατάστασης, αλλά μια σημαντική μείωση του αριθμού των σχολείων. Αυτό θα επιφέρει μια σειρά αρνητικά αποτελέσματα για την εκπαιδευτική διαδικασία, όπως:
  • Τμήματα 30 μαθητών στη δευτεροβάθμια, γεγονός που θα μειώσει την ποιότητα της εκπαίδευσης,
  • Δημιουργία τεράστιων σχολικών συγκροτημάτων (πολυδύναμα σχολικά κέντρα) με κίνδυνο να χαθεί το στοιχείο της παιδαγωγικής σχέσης μεταξύ διδασκόντων και διδασκομένων,
  • Αύξηση του χρόνου μετακίνησης από και προς το σχολείο με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την ασφάλεια (οδική, αστική) και τον ελεύθερο χρόνο των μαθητών,
  • Αύξηση της μαθητικής διαρροής και της σχολικής αποτυχίας, ειδικά όσων προέρχονται από ευάλωτες-αδύναμες κοινωνικές ομάδες.

Αγαπητοί γονείς,

Με βάση τα παραπάνω, θα κληθείτε να αντιμετωπίσετε τις ανάγκες διαβίωσης, τα προβλήματα που αντιμετωπίζετε ως εργαζόμενοι, αλλά και να σηκώσετε για μια ακόμη φορά το βάρος της ενίσχυσης του δημόσιου σχολείου. Τα σχολεία, από την άλλη, θα κληθούν να βρουν χορηγούς για να καλύψουν τα λειτουργικά τους έξοδα, με ό,τι αυτό σημαίνει για τον προσανατολισμό της εκπαίδευσης.

Είναι φανερό πως πίσω από τις ηχηρές διακηρύξει για το Νέο Σχολείο, με το σύνθημα πρώτα ο μαθητής, κρύβεται μια πραγματικότητα που δεν είναι καθόλου ευχάριστη ούτε για τους μαθητές ούτε για τους γονείς και πολύ περισσότερο για το μέλλον του δημόσιου σχολείου.

Αυτή την περίοδο είναι αναγκαίο όσο ποτέ άλλοτε να αγωνιστούμε όλοι μαζί για:

  • Υπεράσπιση της Δημόσιας Εκπαίδευσης
  • Αποτροπή των σχεδίων του Υπουργείου Παιδείας για υποβάθμιση της εκπαίδευσης
  • Διεκδίκηση ενός δημόσιου και δωρεάν σχολείου που θα μορφώνει όλα τα παιδιά
  • Διαμόρφωση του σχολείου που οραματιζόμαστε και έχει ανάγκη η κοινωνική πλειοψηφία

Αθήνα, Φεβρουάριος 2011 ΟΛΜΕ.

Πέμπτη 17 Φεβρουαρίου 2011

Προληπτικά μέτρα κατά της διασποράς της Α (Η1Ν1) γρίπης στις Σχολικές Μονάδες



Προληπτικά μέτρα κατά της διασποράς της Α (Η1Ν1) γρίπης στις Σχολικές Μονάδες


Με αφορμή την εμφάνιση της γρίπης Α (Η1Ν1) και την πρόβλεψη του ΚΕ.ΕΛ.Π.ΝΟ για τις επόμενες εβδομάδες, σας αποστέλλουμε τις ακόλουθες οδηγίες κατά της διασποράς της γρίπης, καθώς και σχέδιο δράσεων για τις ενέργειες των σχολείων, με σκοπό την πρόληψη της εξάπλωσης της :

1. Παιδιά που εμφανίζουν συμπτώματα γρίπης αναμένουν, σε χώρο όπου δε θα έρχονται σε επαφή με άλλα άτομα, μέχρι να τα παραλάβουν οι γονείς τους. Οι γονείς ή οι κηδεμόνες των ασθενών παιδιών θα πρέπει να ειδοποιούνται αμέσως, με σκοπό την απομάκρυνση αυτών από το σχολείο.

2. Τα προληπτικά μέτρα κατά της διασποράς της νέας γρίπης περιλαμβάνουν, αφενός οδηγίες ατομικής υγιεινής και αφετέρου οδηγίες καθαρισμού και απολύμανσης χώρων, επιφανειών και αντικειμένων. Οι εκπαιδευτικοί οφείλουν να ακολουθούν τις οδηγίες ατομικής υγιεινής και ταυτόχρονα να φροντίζουν ώστε οι οδηγίες αυτές να τηρούνται και από τα παιδιά.

3. Αποφυγή επαφής χεριών με τα μάτια, τη μύτη και το στόμα για τη μείωση του κινδύνου μόλυνσης από τον ιό.

4. Αποφυγή κοινής χρήσης των μολυβιών, των στυλό, των μαρκαδόρων και άλλων προσωπικών αντικειμένων.

5. Σε βήχα ή φτέρνισμα, κάλυψη της μύτης και του στόματος με το μανίκι στο ύψος του αγκώνα ή με χαρτομάντιλο. Το χρησιμοποιημένο χαρτομάντιλο πρέπει να απορρίπτεται αμέσως μετά τη χρήση τόσο από τα παιδιά όσο και από το προσωπικό μέσα στους κάδους απορριμμάτων

6. Απαγορεύεται τα παιδιά να πίνουν νερό απευθείας από τη βρύση με το στόμα.

7. Τακτικό πλύσιμο των χεριών των παιδιών και των εργαζομένων με υγρό σαπούνι και νερό. Ακολουθεί προσεκτικό στέγνωμα των χεριών με χάρτινες πετσέτες, οι οποίες θα απορρίπτονται στους κάδους απορριμμάτων.

8. Τα παιδιά και οι εργαζόμενοι στην εκπαιδευτική μονάδα μπορούν εναλλακτικά να χρησιμοποιούν αντισηπτικό αλκοολούχο διάλυμα ή χαρτομάντιλα με αλκοόλη. Συνιστάται καλό τρίψιμο των χεριών μέχρι το αντισηπτικό να στεγνώσει.

6. Απαγορεύεται τα παιδιά να πίνουν νερό απευθείας από τη βρύση με το στόμα.

9. Εκπαιδευτικοί και μαθητές που ασθενούν είναι αυτονόητο ότι δεν προσέρχονται στο χώρο του σχολείου.

Οι παραπάνω οδηγίες πρέπει να τηρούνται αυστηρά και από το προσωπικό των κυλικείων.

Το Κέντρο Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων (ΚΕ.ΕΛ.Π.ΝΟ.) σε ανακοίνωση του επισημαίνει ότι δεν κρίνεται σκόπιμη η αναστολή λειτουργίας των σχολείων, καθώς και η επιδημιολογική καταγραφή των απουσιών».

ΔΣ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΓΟΝΕΩΝ & ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΨΑΧΝΩΝ.

Παρασκευή 11 Φεβρουαρίου 2011

Ωράριο Λειτουργίας ΓΡΑΣΕΠ

Ο παρακάτω σύνδεσμο περιέχει το ωράριο λειτουργίας του γραφείου Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού, το οποίο στεγάζεται στο Γυμνάσιό μας.

Υπεύθυνοι Τμημάτων Σχολ. Έτους 2010-11

Ο παρακάτω σύνδεσμο περιέχει τους υπεύθυνους Καθηγητές για κάθε τμήμα του Γυμνασίου μας.

Πέμπτη 10 Φεβρουαρίου 2011

Ημερήσιο Πρόγραμμα Επισκέψεων Γονέων

Στον παρακάτω σύνδεσμο θα βρείτε της ημέρες και ώρες κατά τις οποίες οι Καθηγητές του Σχολείου είναι διαθέσιμοι για ενημέρωση των Γονέων σε θέματα που αφορούν τα παιδιά μας.